جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۱۰ ب.ظ
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 194
قیمت: : 6000 تومان
بخشی از متن:
چکیده:
ارتباطات موثر یکی از عناصر کلیدی موفقیت مدیران است، ارتباط تار و پود سازمان را بهم پیوند داده و موجب یکپارچگی و وحدت سازمانی می گردد. مسئولیت ایجاد ارتباطات صحیح در سازمان به عهده مدیریت است، از این رو مدیران باید از کم و کیف فرآیند ارتباطی آگاه باشند و نحوه ی برقراری ارتباطات موثر را بدانند. از طرف دیگر چنانچه تعهد پذیری در سازمان غالب گردد، شاهد آن خواهیم بود، که افراد مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان داده و در قبال انجام تعهدات از رضایت و تعلق خاطر افزون تری برخوردار شوند و غیبت ها، کم کاریها و تنش ها کمتر گردد . هدف از این پژوهش بررسی مهارتهای موثر ارتباطی بین مدیران و کارمندان است. وجود سازمان وابسته به ارتباطات است و هر مدیری معمولا بیشتر وقت خود را صرف برقرار کردن ارتباط میکند. برای ایجاد هماهنگی بین عناصر مادی و انسانی سازمان به صورت یک شبکه کارامد و موثر، برقراری ارتباطات مطلوب ضروری است، زیرا وقتی ارتباطات برقرار نشود، فعالیت سازمان متوقف میشود و در واقع میتوان گفت که مدیریت کارساز به برقراری ارتباطات موثر بستگی دارد. اکثر ( اگر نگوییم همه) مواردی که مدیران و سازمان ها برای حفظ یکپارچگی سازمان، مدیریت، ایجاد خلاقیت، برآورده کردن انتظارات و انجام تعهدات نیاز دارند وابسته به ایجاد یک ارتباط موثر و مناسب در سازمان است.
کلید واژه: ارتباطات، مهارت های ارتباطی، تعهد سازمانی
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
انواع مهارتهای ارتباطی
آیا شیوه ارتباط با همه کارکنان یکسان است؟
نیازها و رویکرد ارتباط
انواع نیازها
تاثیر نیاز بر ارتباطات و رفتار
مدیران و ارتباطات سازمانی
پول، هدف اصلی نیست!
ارتباط و رضایت شغلی
نتیجه گیری
منابع
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
۰
۰
۹۷/۰۳/۰۴
شادی شادان